+47 466 12 108
Adriannilsen3@gmail.com

Blogg

En studentblogg

Refleksjon: E-varehandel, en litt annerledes modul

Tiden har gått svært fort fra vi i slutten av april ble introdusert for emne e-varehandel og fikk tildelt eksamensoppgaven, til vi nå sitter og reflekterer over prosessen vi har vært igjennom. Det har vært en en uvant, men spennende tilnærming til et innholdsrikt emne – på godt og vondt.

Bli synlig med SEO og PPC

Alle digitale forretningseventyr forutsetter synlighet i verdens mest besøkte handlegate, nemlig Google. Dersom man ønsker å kommunisere, og selge produkter og tjenester på nett, er god tilstedeværelse i søkemotorer nærmest en forutsetning. I dette innlegget ønsker jeg dermed å presentere litt om organisk og betalt søk i søkemotorer.

Strategi og digital markedsføring

Med stadig endrende medievaner, ny teknologi og en haug med digitale kanaler, blir digital markedsføring et stadig viktigere område å holde seg oppdatert på og gi større plass i markedsstrategien. Hvordan utarbeider man gode markedsføringsstrategier?

Om Growth Hacking

Growth hacking, datadrevet markedsføring, Growth marketing, kjært barn – mange navn. Men la oss kalle det Growth hacking nå. Begrepet, ala arbeidsmetodikken, stillingstittel og tankesettet, har de siste årene vært blant de mest sentrale buzz-ordet i start-up verden, med prakt-eksempler som DropBox, Uber og Air BnB i spissen. Hva handler det om?

Hva digital markedsføring er, og hva det innebærer.

Jeg har til gjeves å ta et dyp dykk i hva digital markedsføring faktisk er. Passende nok er ukens bloggoppgave å omskrive et større innlegg fra en annen forfatter, om en valgt tematikk. Derav så jeg i snitt å forme ukens bloggpost rundt Lucy Alexanders innlegg på Hubspot «The Who, What, Why and How of…
Read more

OKR: Styringssettet som tar individer, team og organisasjoner til nye høyder

Akronymet OKR står for Objectives and Key Results, og er et styringssett basert på samarbeid som hjelper organisasjoner, team og individer med å fokusere innsatsen sin på det som virkelig er viktig.

Sammendrag for ledelsen: E-handel – Det store bildet

Å forstå det store bildet er essensielt for organisasjoner, team og individer, slik at de kan fatte de riktige beslutningene. Det kan virke innlysende, men for å løse problemer og oppgaver effektivt må man vite hva man gjør, og i hvilken retning man jobber. For E-handel, illustreres det store bildet gjennom nettstedet med prosessen som…
Read more

Ny modul, FNs bærekraftsmål og en bildelingstjeneste

I 2015 ble arbeidet med tusenårsmålene avsluttet. Kampanjen bestående av åtte mål definert for å bekjempe fattigdom, samt å sikre en miljømessig bærekraftig utvikling, var en internasjonal suksess. I en videre forlengelse av tusenårsmålene ble Bærekraftsmålene vedtatt i FNs generalforsamling, og fra 1. Januar 2016 trådde de ambisiøse 17 målene med påfølgende 169 delmål i…
Read more

Refleksjon – Digital økonomi og forretningsmodeller

Refleksjonsnotat Den første eksamensoppgaven for dette semestret er levert og med dette blogginnlegget markeres slutten for modulen Digital økonomi og forretningsmodeller. Ukene har vært hektiske, men svært innholdsrike. Temaene har vært store og komplekse, der vi har fått innsikt i det digitale samfunnet med utvikling av teknologi som Kunstig intelligens, Blokkjeder, plattformer med en hel…
Read more

Business model canvas – 101

Da var det endelig litt tid for et skikkelig «KIF-tema» på denne bloggen, nemlig Alexander Osterwalder sitt rammeverk Business Model Canvas (BMC). Rammeverket favoriseres av mennesker verden over for generering av nye forretningsmodeller, samt kartlegge eksisterende modeller.  Det gir en praktisk og visuell tilnærming til arbeidet, som fremmer både kreativitet, forståelse og diskusjon. Mulig derfor…
Read more